Överlägg

JOBBA HOS OSS / PRAKTIK

Praktik

Advokatfirman kan ta emot praktikanter, dock främst inom ramen för examensarbete.

Arbetsuppgifterna kommer att bidra till insikt i hur det fungerar vid en advokatbyrå och består i vissa administrativa göromål samt arbete med att utföra rättsutredningar, upprätta förslag till olika juridiska skrivelser m.m. samt att ta olika domstols- och andra myndighetskontakter. Det kan efter önskemål också ges tillfälle att närvara vid förhandling i domstol.

Det går bra att skicka en intresseanmälan via brev eller e-post. Skriv något om dig själv och dina mål samt hur långt du har hunnit i din utbildning.

Advokatfirman tar regelbundet emot praktikanter.

.

Administrativ assistent sökes

Om oss

Advokatfirman Ingvarsdotter AB är en allmänpraktiserande humanjuridisk advokatfirma med huvudkontor i Södertälje. Vi arbetar främst med brottmål och familjerätt samt asyl. Advokatbyrån Ingvarsdotter AB grundades av advokat Maria Ingvarsdotter som har mångårig erfarenhet inom advokatbyråns kompetensområden och har varit vid advokatbyrå i Södertälje sedan 2001. Tillsammans har vi utvecklat en expertis inom familjerätt och brottmål, inom områden som vårdnad-, boende- och umgängesfrågor, arvs- och bodelningsfrågor och vi åtar oss även uppdrag som målsägandebiträde, särskild företrädare för barn och offentlig försvarare i brottmål.

Kunskap, lyhördhet, samarbete och goda relationer är en självklarhet för Advokatfirman Ingvarsdotter AB. Advokatbyrån har idag en stor och trogen kundkrets tack vare vårt grundkoncept, kunskap och varma bemötande.

Kvalifikationer

Vi söker inför hösten en administrativ assistent som kan bemanna vårt huvudkontor i Södertälje, med start i augusti 2022. Tjänsten omfattar vanliga administrativa arbetsuppgifter som kontakter med domstolar, andra myndigheter och klienter, att besvara inkommande samtal, registrering av ärenden, beställning av kontorsmaterial, posthantering samt att du är våra medarbetare behjälplig med allehanda enklare arbetsuppgifter. Därtill kommer du arbeta med arbetsuppgifter av ekonomisk och juridisk karaktär. Det ekonomiska arbetet inbegriper fakturering och bokföring. Du fyller med andra ord en viktig stödjande funktion för arbetsplatsen.

Du förutsätts ha grundläggande kunskaper i Office-paketet och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Som person är du social, trivs med att arbeta i en resultatorienterad organisation, tar stort eget ansvar och uppskattar att arbeta såväl självständigt som i en del av ett team. Du tar gärna emot feedback.

Det är meriterande om du har liknande erfarenheter sedan tidigare och har läst till paralegal på Påhlmans Handelsinstitut. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Fortnox Bokföring och Fakturering.

Anställningsvillkor

Det är en tidsbegränsad heltidsanställning med god möjlighet till förlängning. Tillträde sker efter sommaren 2022. Lönen bestäms enligt individuell lönesättning.

Ansökan

Är du den vi söker? Då är du välkommen med din ansökan.

Vi önskar att du skickar in dina ansökningshandlingar via e-post till sekreterare@ingvarsdotter.se. Tillse att bifoga ett kortare personligt brev, CV och betyg.